Σημαντική Η Ενυδάτωση Για Το Σώμα Μας

αναρτήθηκε σε: Αρθρογραφία | 0

Το νερό είναι ένα βασικό συστατικό του ανθρώπινου σώματος και είναι κρίσιμο για την επιτυχή απώλεια βάρους και την άσκηση. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τη σημασία της διατήρησης καλά ενυδατωμένου και τι χρειάζεται για να μείνει έτσι.

Το νερό είναι σημαντικό επειδή ρυθμίζει τη θερμοκρασία, τα μαξιλάρια και προστατεύει τα ζωτικά μας όργανα, βοηθά στην πέψη, μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά στους μυς και τα όργανα που λειτουργούν, βοηθά στη διάσπαση των αποβλήτων και μπορεί να μας βοηθήσει να αποφύγουμε την υπερβολική κατανάλωση.

Απώλεια Νερού:

Κάνοντας όλα αυτά τα πράγματα, το νερό καταναλώνεται ή αποβάλλεται από το σώμα μας, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αντικαθίσταται συνεχώς.

Όταν η θερμοκρασία του σώματός μας ανεβαίνει, κατά τη διάρκεια της άσκησης για παράδειγμα, χάνουμε μεγαλύτερες ποσότητες νερού μέσω του ιδρώτα. Σε μια ώρα έντονης άσκησης, το σώμα μας μπορεί να χάσει μέχρι και ένα λίτρο ή περισσότερο νερό.

Όταν αποτύχουμε να αντικαταστήσουμε το χαμένο νερό και το σώμα μας δεν μπορεί να κρυώσει σωστά, μπαίνουμε σε κατάσταση αφυδάτωσης.

Μερικές φορές μπορούμε να σφάλουμε τις ήπιες καταστάσεις αφυδάτωσης για πείνα.

Όταν δεν πίνουμε αρκετά υγρά, το σώμα μας μας δίνει σήματα που μοιάζουν με πόνους πείνας. Όταν συμβεί αυτό, πολλοί από μας αρχίζουν να τρώνε περιττές θερμίδες επειδή έχουμε παρεξηγηθεί τι προσπαθεί να μας πει το σώμα μας.

Διαμένοντας καλά ενυδατωμένο καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, ελαχιστοποιούμε την πιθανότητα περιττού φαγητού και μεγιστοποιούμε τις πιθανότητες να επιτύχουμε τους στόχους απώλειας βάρους μας.

Αφυδάτωση:

Εάν έχετε αισθανθεί ποτέ διψασμένος, έχετε υποστεί αφυδάτωση.

Σε αφυδατωμένη κατάσταση το σώμα μας δεν είναι σε θέση να κρυώσει σωστά, κάτι που σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση της θερμότητας και ενδεχομένως θερμότητα.

Χωρίς επαρκή παροχή νερού αρχίζουμε να μην έχουμε ενέργεια και οι μύες μας μπορεί να αρχίσουν να υποχωρούν.

Για τους κανονικούς ασκούμενους, η διατήρηση μιας συνεχούς παροχής νερού στο σώμα είναι απαραίτητη. Η αφυδάτωση οδηγεί πολύ γρήγορα στην κόπωση των μυών και μπορεί να επηρεάσει και τον συντονισμό μας. Ακόμα και μικρές ποσότητες απώλειας νερού μπορεί να παρεμποδίσουν την αθλητική απόδοση.

Για να αποφευχθεί η αφυδάτωση, οι ασκούμενοι πρέπει να πίνουν επαρκείς ποσότητες νερού πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την προπόνηση ή το συμβάν τους.

Ισορροπία Και Αναπλήρωση:

Είναι πολύ σημαντικό να πίνουμε όλοι αρκετό νερό. Η δίψα είναι ένα μήνυμα ότι το σώμα μας είναι ήδη στο δρόμο προς την αφυδάτωση.

Είναι σημαντικό να πίνετε συνεχώς όλη την ημέρα και όχι μόνο για να αποφύγετε τη δίψα.

Ένας εύκολος τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι είστε επαρκώς ενυδατωμένοι είναι να ελέγξετε το χρώμα των ούρων σας.

Αν τα ούρα σας είναι ελαφριά για να καθαρίσετε ότι είστε καλά, αν τα ούρα σας είναι πολύ σκοτεινά, οι πιθανότητες είναι ότι δεν πίνετε αρκετό νερό και μπορεί να γίνει αφυδατωμένο.

Φυσικά, αν παίρνετε συμπληρώματα βιταμινών, η δοκιμή αυτή μπορεί να μην είναι ακριβής, επειδή τα συμπληρώματα τείνουν να σκουρύνουν το χρώμα των ούρων σας αρκετές ώρες μετά τη λήψη τους.

Το νερό είναι συνήθως η καλύτερη αναπλήρωση υγρών για τους περισσότερους ανθρώπους, αλλά τα αθλητικά ποτά μπορούν να προσφέρουν πρόσθετα οφέλη σε ακραίες συνθήκες.

Εκτός από το νερό που περιέχει, ορισμένα αθλητικά ποτά περιέχουν ηλεκτρολύτες και άλλα ιχνοστοιχεία που βοηθούν στην απορρόφηση υγρών, κάτι που είναι πολύ σημαντικό εάν ασκείτε σε υψηλή ένταση για περισσότερο από 45 λεπτά περίπου.

Αλλά θυμηθείτε, το νερό δεν είναι η μοναδική πηγή αντικατάστασης υγρών. Υγιεινά τρόφιμα, όπως τα φρούτα, οι χυμοί, οι σούπες και τα λαχανικά, περιέχουν ποικίλους βαθμούς νερού που βοηθούν στην αναπλήρωση των χαμένων υγρών.

Σύμφωνα με τα παγκόσμια πρότυπα, οι Αυστραλοί είναι πολύ τυχεροί που έχουν πρόσβαση σε ασφαλές, καθαρό πόσιμο νερό. Αυτό κάνει την παραμονή καλά ενυδατωμένη πραγματικά εύκολη, έτσι τι περιμένεις;

Συμβουλές Καθημερινής Ενυδάτωσης:

  •  Κατά κανόνα, πίνετε τουλάχιστον 1 λίτρο (4 ποτήρια) νερού για κάθε 30 κιλά σωματικού βάρους κάθε μέρα. Εάν ζυγίζετε 60 κιλά, για παράδειγμα, πίνετε τουλάχιστον 2 λίτρα νερού την ημέρα. Εάν είναι ζεστό ή είστε ενεργό πιείτε ακόμη περισσότερο.
  •  Αναζητήστε το φως για να καθαρίσετε τα χρωματισμένα ούρα για να βεβαιωθείτε ότι έχετε επαρκή ενυδάτωση.
  •  Αν είστε πεινασμένοι όταν δεν πρέπει να είστε, δοκιμάστε να πιείτε μερικά ποτήρια νερό – ίσως παρερμηνεύσετε τη δίψα για πείνα. Εάν εξακολουθείτε να πεινάτε 10 έως 15 λεπτά αργότερα, δοκιμάστε να φάτε ένα κομμάτι φρούτων για να σας κρατήσουμε μέχρι το επόμενο γεύμα σας.
  •  Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και η κατανάλωση χυμού είναι εξαιρετικοί τρόποι για να ενυδατώσετε το σώμα σας.
  •  Προσπαθήστε να κρατάτε ένα μπουκάλι νερό βολικό ανά πάσα στιγμή και να κρατάτε πάντοτε ένα μπουκάλι νερό έκτακτης ανάγκης στο αυτοκίνητό σας.
  •  Πιείτε ένα ποτήρι νερό πριν πάτε για ύπνο και ένα άλλο μόλις ξυπνήσετε, 8 ώρες είναι πολύς χρόνος για το σώμα σας να πάει χωρίς νερό.
  •  Η καφεΐνη και το αλκοόλ μπορεί να έχουν διουρητικό αποτέλεσμα, καθιστώντας εσείς να χάσετε ακόμα περισσότερο νερό, οπότε φροντίστε να αντισταθμίσετε αυτή την πρόσθετη απώλεια.

Υποδείξεις Ενυδάτωσης Κατά Την Άσκηση:

  •  Πιείτε ένα έως δύο ποτήρια νερό τουλάχιστον μία ώρα πριν αρχίσετε να ασκείτε.
  •  Πίνετε άλλο ποτήρι 20 με 30 λεπτά πριν ασκηθείτε.
  •  Πίνετε 125 έως 250 ml υγρών κάθε 10 έως 15 λεπτά κατά τη διάρκεια της άσκησης.
  •  Πίνετε επιπλέον 250 ml υγρού εντός 30 λεπτών μετά την άσκηση.
  •  Πίνετε 500ml υγρού για κάθε μισό κιλό σωματικού βάρους που χάσατε μετά την άσκηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *